News Image
عمومی

کمک یک میلیاردی گروه صنعتی کرمان خودرو برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

استاندار کرمان از گلریزان شرکت‌های بزرگ کرمان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: از سوی این شرکت ها حدود هشت میلیارد تومان کمک مالی در اختیار ستاد دیه قرارمیگیرد. استانداری کرمان برای سومین سال پیاپی مدیران شرکت‌های بزرگ استان را گرد هم جمع کرد تا در آزادی زندانیان غیرعمد مشارکت کنند. در این جلسه که با رعایت موازین بهداشتی در تهران برگزار شد، محمد جواد فدایی گفت: سال گذشته شماری از شرکت‌های بزرگ استان پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هدیه کرده‌اند و انتظار می‌رود امسال هم در این سنت حسنه مشارکت کنند.
استاندار کرمان افزود: زندانیان غیرعمد عموماً از خانواده‌های محترم و آبرومند هستند که بر اثر جرایم غیر عمد و به دلیل مسائلی مانند نوسانات اقتصادی کشور با بدهی مواجه شده‌اند و به زندان افتاده‌اند و لازم است شرکت‌ها و خیرین استان در شرایط سخت به یاری آنها بشتابند.
رئیس‌کل دادگستری استان کرمان هم در این نشست از حمایت صنایع و معادن و مردم خیر استان با ستاد دیه تشکر کرد.به گفته یدالله موحد در سال گذشته ۳۶۶ نفر زندانی جرایم غیرعمد با کمک بیش از هفت میلیارد تومانی شرکت‌ها و مردم از زندان آزاد شدند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان هم در این جلسه اعلام کرد که ۱۷۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد چشم انتظار حمایت مردم و بنگاه‌های اقتصادی هستند.سید حجت‌الله موسوی قوام تاکید کرد: ستاد دیه تلاش می‌کند از طلبکاران این زندانیان هم تخفیف بگیرد تا شمار بیشتری از زندانیان آزاد شوند.
در مجموع به گفته موسوی قوام امسال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به بیش از ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.پس از بحث و بررسی‌ها مدیران شرکت‌های حاضر در جلسه توافق کردند ۲۰ درصد بیشتر از کمک‌های سال قبلشان، جمعاً حدود هشت میلیارد تومان، کمک مالی در اختیار ستاد دیه قرار دهند تا زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شود.
گروه صنعتی کرمان خودرو نیز که در راستای مسولیت اجتماعی خویش همه ساله در این اقدام ارزشمند مشارکت داشته است امسال کمک یک میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان غیر عمد شهرستان بم به ستاد دیه اهدا نمود .لازم به ذکر است در پایان این جلسه با اهدای لوح سپاس از طرف استاندار و ستاد دیه استان، از حمایت‌های شرکت‌های استان تقدیربعمل آمد.
1399/02/27