News Image
عمومی

جوینت‌ونچر جیلی و لیفان با نام رویلان‌اتو

رویلان اتو در آینده محصولات مختلفی تولید خواهد کرد که بر‌اساس تحقیقات شرکت‌های جیلی و لیفان در مورد فناوری تعویض باتری، متعهد به ایجاد یک شبکه در همین مورد و ارائه محصولات و خدمات رقابتی خواهد بود. طبق گزارشی که در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر شد، دو شرکت جیلی و لیفان، مبلغی معادل ۶۰۰ میلیون یوآن در این جوینت‌ونچر، سرمایه‌‌گذاری کردند که سهم هر طرف برابر با ۵۰ درصد است.
اخیرا جیلی، یک خودروی سدان با نام Maple Leaf 60S EV را با حالت تعویض باتری در زمان تنها ۶۰ ثانیه عرضه کرد. خودروی جدید بر‌مبنای جیلی دیهائو GL ساخته شده است و در ابتدا به شرکت‌های تاکسی‌رانی خدمات ارائه خواهد کرد که پس از جمع‌آوری تجربه کافی،‌ ممکن است به‌بازار خودرو‌های شخصی هم راه پیدا کند. Maple Leaf در مارس ۲۰۱۹ تاسیس شد و اولین خوروی خود را با نام Maple Leaf 30X در جولای ۲۰۲۰ عرضه کرد و در مارچ همان سال، مدل 80V را نیز ارائه کرد. این دو مدل،‌ بر‌اساس جیلی Vision X3 و جیاجی هستند. Maple Leaf به‌عناون یک تابعی از جوینت‌ونچر رویلان‌اتو عمل خواهد کرد.
قرار است رویلان‌اتو یک‌سری راه‌حل‌هایی برای برخی از مسایل ارائه کند. مثلا ایستگاه‌های تعویض باطری برای مشتریان خود،‌ مانند شرکت‌های حمل و نقل و حتی کاربران شخصی مربوط به دو شرکت جیلی و لیفان، تاسیس خواهد شد که احتمالا به خودروهای خارج از این دو شرکت، خدماتی ارائه نخواهند داد. همچنین رویلان‌اتو رویکرد GBRC (تعویض سریع باتری) را که به‌طور مشترک توسط جیلی و لیفان طراحی شده، را برای محصولات جدید،‌ در‌نظر خواهد گرفت. این تکنولوژی توانایی استفاده در خودرو‌هایی با فاصله محوری ۲۷۰۰ تا ۳۱۰۰ میلیمتر (اس‌یو‌وی، ام‌پی‌وی و …) را خواهد داشت.
این سرمایه‌گذاری مشترک می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۵۰۰۰ ایستگاه تعویض باتری را در ۱۰۰ شهر اصلی، ایجاد کند. همچنین علاوه‌بر‌این، بر‌روی باز‌سازی باتری‌های از‌کار‌افتاده و … هم تمرکز‌خواهد کرد. در‌حال‌حاضر این راهکار، بهترین گزینه است زیرا تعویض باتری، آن‌هم با سرعت بالا بهترین راه‌حل برای کم کردن دغدغه دارندگان خودروهای برقی، در‌زمینه میزان توانایی طی مسافت،‌ توسط این خودروهاست.
1400/11/11